Προτάσεις για βελτιστοποίηση του eshop
Προτάσεις για βελτιστοποίηση του eshop. 17 πρακτικές για την βελτίωση του SEO που θα μπορούσαν να διπλασιάσουν τις πωλήσεις σου μέσω του eshop (ηλεκτρονικό κατάστημα).
Όταν λέω για πρώτη φορά στους πελάτες πώς με το SEO μπορεί να διπλασιάσει τις πωλήσεις για τους καταναλωτές των εμπόρων λιανικής που δραστηριοποιούνται μέσω διαδικτύου, είναι σκεπτικοί. Αλλά όχι αφού τους δείξω τον τρόπο που το έχω κάνει για Ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα (e-shop) χρησιμοποιώντας αποτελεσματικές συμβουλές.
Ακούγεται μη ρεαλιστικό – αλλά δεν είναι. Το SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο και η βελτιστοποίηση της τιμής μετατροπής (conversion rate) μπορούν να διπλασιάσουν την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις σου. Όταν τους δείχνω αποδείξεις, οι υποψήφιοι πελάτες μου έχουν πολλές ερωτήσεις σχετικά με την δημιουργία μεγαλύτερης επισκεψιμότητας, την ενίσχυση των μετατροπών, την αύξηση των πωλήσεων.
Ερώτηση 1: Πώς να διαχειριστώ τα προϊόντα που δεν υπάρχουν σε απόθεμα;
Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, αλλά εγώ συστήνω τα ακόλουθα.
Άφησε τις σελίδες ενεργές. Αν τα προϊόντα είναι διαθέσιμα αργότερα, άφησε τις σελίδες στο ενεργές ως έχουν. Μην τις διαγράψεις, τις κρύψεις ή τις αντικαταστήσεις. Μην προσθέσεις άλλο προϊόν σε αυτές ή ανακατευθύνεις τους επισκέπτες σε άλλες σελίδες.
Πρόσφερε εναλλακτικά προϊόντα. Αν τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν εξαντληθεί, πρόσφερε πολύ παρόμοιες εναλλακτικές μέσω γραφικών στοιχείων (banner) στη σελίδα. Μερικά παραδείγματα:
- Ίδιο προϊόν σε άλλα χρώματα
- Νεότερα μοντέλα ή βελτιωμένες εκδόσεις εκδόσεις
- Πανομοιότυπα προϊόντα από διαφορετικές μάρκες
- Αλλά προϊόντα στην ίδια κατηγορία που ταιριάζουν στην ποιότητα και την τιμή
Παρέχεις στους πελάτες μεγάλη εξυπηρέτηση και θα το εκτιμήσουν. Επιπλέον βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν σχετικές σελίδες και να κατανοήσουν τη δομή της σελίδας σου καλύτερα.
Πληροφόρησε τους χρήστες πότε θα είναι πάλι διαθέσιμο. Πάντα να προσφέρεις μια αναμενόμενη ημερομηνία που το προϊόν θα είναι και πάλι διαθέσιμο ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν πότε να επιστρέψουν για να αγοράσουν.
Πρόσφερε την δυνατότητα παραγγελίας του προϊόντος που δεν υπάρχει σε απόθεμα. Άφησέ τους να το παραγγείλουν και υποσχέσου να το στείλεις αμέσως μόλις αφιχθούν οι νέες παραλαβές. Οι υποψήφιοι αγοραστές που θέλουν πραγματικά το προϊόν δεν θα ενοχληθούν να περιμένουν μερικές παραπάνω μέρες γι αυτό.
Πρόσφερε κάποια έκπτωση, όπως η μείωση τιμών όταν φτάσουν τα καινούργια αποθέματα. Αυτό μπορεί να τους κρατήσει το ενδιαφέρον ώστε να αγοράσουν αργότερα.
Ερώτηση 2: Τι μπορώ να κάνω με τα “ξεπερασμένα” προϊόντα;
Όλες οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop) έχουν προϊόντα που δεν θα επιστρέψουν ποτέ, όπως τα ηλεκτρονικά ευρείας κατανάλωσης ή τα καταστήματα με ρούχα μόδας που μονίμως αντικαθιστούν τα προϊόντα τους με νεότερα μοντέλα και στυλ.
Πολλές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου διαγράφουν τις σελίδες και δεν προβαίνουν σε άλλες ενέργειες. Από την οπτική του SEO αυτό είναι κακό. Χάνει την αξία (SEO) η σελίδα, ενώ σε περίπτωση αποθηκευμένη σελίδας στη φόρτωση του URL της ιστοσελίδας θα λάβουν ένα μήνυμα σφάλματος.
Η πιο κατάλληλη λύση θα εξαρτηθεί από πολλά πράγματα.
- Ανακεύθυνση τύπου 301, όπου ανακατευθύνει μόνιμα τα URL των προϊόντων που είναι βέβαιο πως δεν θα επιστρέψουν στο stock. Αν το ληγμένα προϊόν αντικατασταθεί με ένα νεότερο μοντέλο, με τη χρήση της 301μόνιμης ανακατεύθυνσης από την παλαιότερη σελίδα στο URL του νεότερου μοντέλου λέει στην Google πώς θέλεις την κατάταξη αυτής της σελίδας στη θέση της προηγούμενης. Η αξία της SEO θα διατηρηθεί.
- Κάνε ανακατεύθυνση στη μητρική κατηγορία. Η βασική πρόθεση είναι να λυθεί το πρόβλημα του επισκέπτη. Εάν έχεις άλλα παρόμοια προϊόντα που εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό με το ληγμένο αντικείμενο, μπορείς να κατευθύνεις τους επισκέπτες στη μητρική κατηγορία.
- Διέγραψε οριστικά τις σελίδες του ληγμένου προϊόντος, το περιεχόμενο και τα URL. Όταν δεν έχεις συναφή προϊόντα με το προϊόν που έληξε, μπορείς να επιλέξεις να διαγράψεις τη σελίδα εντελώς με τη χρήση ενός κωδικού 410 (gone) ο οποίος ενημερώνει την Google ότι η σελίδα έχει αφαιρεθεί οριστικά και δεν θα επιστρέψει ποτέ.
- Επαναχρησιμοποίησε τα URL. Εάν πουλάς γενικά προϊόντα όπου οι τεχνικές προδιαγραφές και οι αριθμοί των μοντέλων δεν είναι σχετικοί, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ξανά τις διευθύνσεις URL που έχεις. Με αυτό τον τρόπο θα διατηρήσεις την εξουσία της σελίδας και θα αυξήσεις τις πιθανότητες κατάταξης στο Google.
- Κάποια αντικείμενα αξίζει να συνεχίσουν να ζουν. Ορισμένα προϊόντα μπορεί να έχουν πληροφοριακή αξία για τους υπάρχοντες πελάτες ή άλλους που θέλουν να το ερευνήσουν. Άφησε αυτές τις σελίδες ανέπαφες. Οι προηγούμενοι αγοραστές μπορούν να λάβουν πληροφορίες, βοήθεια και εξυπηρέτηση μέσω αυτών των σελίδων.
Ερώτηση 3: Πώς να διαχειριστώ τα εποχιακά προϊόντα?
Στόχευσε να δυναμώσεις τις κατηγορίες προϊόντων. Εστίασε σε κατηγορίες προϊόντων και σύνδεσε εποχιακά προϊόντα με αυτές χρησιμοποιώντας “breadcrumbs” (ίχνη διαδρομής) και συνδέσμους στις περιγραφές στις σελίδες των προϊόντων. Βελτιστοποίησε τη σελίδα του πιο σημαντικού σου προϊόντος με τη μεγαλύτερη δυναμική και ξόδεψε το υπόλοιπο του χρηματικού προϋπολογισμού σου για να δυναμώσεις τις κατηγορίες προϊόντων.
Εάν ξεκινάς ένα δημοφιλές προϊόν και ξέρεις πως θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση, πρόσθεσε μια “σύντομα κοντά σας” σελίδα στη δομή του URL και πρόσφερε μοναδικό περιεχόμενο, την έναρξη των ειδοποιήσεων και την δυνατότητα προ-παραγγελίας. Ενσωμάτωσε σε αυτή τη σελίδα τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και προθέρμανε τις προσδοκίες με περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη.
Με ετήσιες προσθήκες προϊόντων που γνωρίζεις πως θα αντικαθίστανται ετησίως, απλά πρόσθεσε τη χρονολογία στο URL έτσι: website.com/category-sub-category/product-name-2012 και το 301 θα το ανακατευθύνει στην εκδοχή website.com/category-sub-category/product-name-2013 όταν η νέα εκδοχή την αντικαταστήσει.
Ερώτηση 4: Ποιά τακτική να ακολουθήσω για τα νέα προϊόντα;
Η καλή αρχιτεκτονική στις πληροφορίες, τη δομή της σελίδας του προϊόντος και η μορφή του (website.com/product) εσωτερικού συνδέσμου είναι ζωτικής σημασίας για την καλή κατάταξη των σελίδων με τα νέα προϊόντα. Σύνδεσε κατηγορίες από την αρχική σου σελίδα, και τις σελίδες με τα προϊόντα σου από τα επίπεδα κατηγορίας. Αυτό θα εξασφαλίσει πως η Google βρίσκει, ανιχνεύει και καταχωρεί το περιεχόμενό σου γρήγορα. Επίσης σύνδεσε τα από τις σελίδες της μητρικής τους κατηγορίας.
Βελτιστοποίησε το θέμα της ιστοσελίδας σου έτσι ώστε τα νέα προϊόντα να παρουσιάζονται πάντα στην αρχική σελίδα όπου θα μπορούν να βρεθούν και θα είναι καταχωρημένα στο ευρετήριο. Μια καλή αρχιτεκτονική εσωτερικού συνδέσμου θα κάνει τις σελίδες με τα νέα σου προϊόντα να καταχωρηθούν στο ευρετήριο και να καταταχθούν γρήγορα.
Ερώτηση 5: Πώς μπορώ να διαχειριστώ τις σελίδες με τα προϊόντα που έχουν λίγο ή καθόλου μοναδικό περιεχόμενο;
Με όλες τις προκλήσεις του να λειτουργείς μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, μερικές επιχειρήσεις σκέφτονται το μοναδικό περιεχόμενο στις σελίδες προϊόντων. Πολλοί παίρνουν πληροφορίες για τα προϊόντα από μια βάση δεδομένων, οδηγώντας σε πρακτικές διπλότυπου περιεχομένου.
Μερικές σελίδες έχουν λίγο περισσότερο από μια φωτογραφία του προϊόντος. Αυτό αφήνει τις μηχανές αναζήτησης χωρίς κανένα τρόπο για να καταλάβουν με τί έχει να κάνει η σελίδα, πώς σχετίζεται με άλλες σελίδες στον ιστότοπό σου, και πόσο σχετική είναι για τους χρήστες αναζήτησης.
- Πρόσθεσε περιεχόμενο για τα πιο δημοφιλή προϊόντα σου. Ξεκίνα εντοπίζοντας τις σελίδες προϊόντων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και τις πιο δημοφιλείς, χρησιμοποιώντας εργαλεία ανάλυσης (βλ Google Analtylits) και έπειτα ενημέρωσε τα με περιεχόμενο χειροκίνητα.
- Δυνάμωσε τις κατηγορίες των προϊόντων σου. Δεν μπορείς να παράγεις κείμενο για 100.000 διαφορετικά προϊόντα. Αντ’αυτού, συγκέντρωσε την δυναμική του SEO στην ενδυνάμωση της μητρικής κατηγορίας του προϊόντος. Βελτίωσε την αρχιτεκτονική του εσωτερικού συνδέσμου, τα breadcrumbs, και πρόσθεσε σχετικά προϊόντα ώστε να τροφοδοτήσεις τα bots αναζήτησης (search bots) και να τα διδάξεις με τι έχει να κάνει η σελίδα σου.
- Πρόσθεσε περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη. Μπορεί να διαφοροποιήσει αποτελεσματικά τις σελίδες των προϊόντων σου από άλλες “διπλότυπες” στο διαδίκτυο. Τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης λειτουργούν καλά. Οι επικυρώσεις και τα σχόλια των ευχαριστημένων χρηστών ή πελατών δεν θα αυξήσει απλώς την καμπάνια του SEO αλλά θα ενισχύσει και τις εμπορικές μετατροπές.
Ερώτηση 6: Πώς παρουσιάζω τις περιγραφές των προϊόντων από τους κατασκευαστές?
Στη Google δεν αρέσει το διπλότυπο περιεχόμενο. Η χρήση των περιγραφών ενός προϊόντος από τους κατασκευαστές είναι διπλότυπο περιεχόμενο. Αλλά μεγάλες ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου δεν μπορούν να ξαναγράψουν όλες τις περιγραφές και τις λεπτομέρειες των προϊόντων.
Μπορείς να το αποφύγεις προσθέτοντας μοναδικό περιεχόμενο όπως σχόλια που έχουν γράψει οι χρήστες και κριτικές του προϊόντος. Ενθάρρυνε τους χρήστες για να σχολιάσουν. Ενσωμάτωσε την κοινωνική δικτύωση. Άφησε τους χρήστες να πουν τις δικές τους ιστορίες. Οι ευχαριστημένοι πελάτες θα σου χρησιμεύσουν ως βοηθοί μάρκετινγκ.
- Πρόσθεσε περιεχόμενο στις σελίδες προϊόντων. Βελτίωσε την ποιότητα και την μοναδικότητα του περιεχομένου σου κάνοντάς το πιο προσωπικό ώστε να λύσει τα προβλήματα του χρήστη σου. Πρόσθεσε πληροφορίες, εικόνες, βίντεο ή προτάσεις στο περιεχόμενό σου.
- Πρόσθεσε μια επίστρωση “ψυχολογίας” στο περιεχόμενό σου. Οι τυπικές περιγραφές των προϊόντων είναι βαρετές και τεχνικές. Οι άνθρωποι, ωστόσο, αγοράζουν βάσει συγκίνησης και συναισθημάτων. Ζωντάνεψε τις περιγραφές των προϊόντων σου με την αφήγηση μιας ιστορίας.
Ερώτηση 7: Πώς να διαχειριστώ τις παραλλαγές των προϊόντων (χρώματα, μεγέθη, κλπ);
Κάποια προϊόντα είναι σχεδόν πανομοιότυπα άλλα υπάρχουν σε διαφορετικά χρώματα ή μεγέθη. Αν δεν υπάρξει σωστός χειρισμός μπορεί να θεωρηθεί διπλότυπο περιεχόμενο, κάτι το οποίο προκαλεί την κακή κατάταξη και τον κανιβαλισμό μεταξύ των διαφορετικών παραλλαγών του προϊόντος. Προϊόντα μπορεί να καταταχθούν για τις λάθος λέξεις-κλειδιά (μπλε τζιν κατατάσσεται στις αναζητήσεις για κόκκινο τζιν).
Εξέτασε την ιστοσελίδα σου και μπορεί να βρεις πολλά προϊόντα τα οποία μπορεί να πουληθούν καλύτερα αν καταταχθούν για τις σωστές λέξεις-κλειδιά.
Ερώτηση 8: Πώς να χειριστώ τις σελίδες κατηγορίας?
Μετά την αρχική σελίδα, οι σελίδες κατηγορίας των προϊόντων είναι οι πιο ισχυρές και δημοφιλείς.
- Αντιμετώπισε τις σελίδες των κατηγοριών ως ξεχωριστές αρχικές σελίδες.
- Πρόσθεσε περιεχόμενο στις σελίδες κατηγορίας. Θα βρεις εξαιρετικές συμβουλές σε αυτό το άρθρο.
- Φτιάξε deep links στις κατηγορίες προϊόντων. Το “blogging” των επισκεπτών, το περιεχόμενο μάρκετινγκ ακόμα και οι πληρωμένες διαφημίσεις λειτουργούν καλά, καθώς επίσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Βάλε “ετικέτες” (tags) στο περιεχόμενο που έχει κοινοποιηθεί στα κοινωνικά δίκτυα. Να διατηρείς την στρατηγική σχετικά με την κοινοποίηση συνδέσμων στο Google Plus, το Twitter και άλλα μέσα δικτύωσης. Να είσαι επιλεκτικός με τις “ετικέτες” σου.
- Ανέλαβε το τι θα φαίνεται/παρουσιάζεται.
- Χρησιμοποίησε URL “φιλικά” στην αναζήτηση. Αυτό συχνά έχει γρήγορα αποτελέσματα γιατί δίνεις στις μηχανές αναζήτησης ισχυρές υποδείξεις με το τι έχει να κάνει αυτή η διεύθυνση URL, ενώ παράλληλα δίνει στους επισκέπτες βοήθεια και πολύτιμες πληροφορίες – απλά βεβαιώσου να αποφύγεις το παραγέμισμα με λέξεις-κλειδιά. Η πιο αποτελεσματική δομή URL για σελίδες κατηγορίας (και σελίδες προϊόντων) είναι:
Σελίδα κατηγορίας: Website.com/category/
Σελίδα υποκατηγορίας: Website.com/category/sub-category/
Σελίδα προϊόντος: Website.com/category-sub-category/product-name/
Ερώτηση 9: Πώς να διαχειριστώ την δόμηση των εσωτερικών συνδέσμων και την αρχιτεκτονική τους;
Η δόμηση των εσωτερικών συνδέσμων βοηθάει στο SEO και την κατάταξη. Αλλά για να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα, χρειάζεσαι καλή αρχιτεκτονική των συνδέσμων, και όχι απλώς τη δόμησή τους. Οι δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων δεν έχει να κάνει μόνο με τα προγράμματα που αναζητούν και φέρουν σελίδες για τις μηχανές αναζήτησης (spiders). Το να είναι φιλικοί προς τους χρήστες είναι επίσης σημαντικό. Η δημιουργία ενός εσωτερικού συνδέσμου σταθερής αρχιτεκτονικής χρειάζεται σχεδιασμό και χρόνο.
- Πρόσφερε περιήγηση επιπέδου κατηγορίας (στα URL). Αυτό θα κάνει ευκολότερο για τους χρήστες σου να πάρουν μια εικόνα σχετικά με το τι θα βρουν στις υποκατηγορίες και τις σελίδες. Προσπάθησε να διατηρήσεις τα πράγματα σχετικά με τα συμφραζόμενα.
- Σύνδεσε σε επίπεδο κατηγορίας τα σχετικά προϊόντα. Δες το από την ανθρώπινη οπτική γωνία και λάβε υπόψιν τις προθέσεις και τις ανάγκες, αλλά επίσης βελτιστοποίησε βάσει των σωστών λέξεων-κλειδιών.
- Χρησιμοποίησε τα breadcrumbs σε όλες τις σελίδες και τις σελίδες κατηγορίας. Αυτό εξασφαλίζει πως οι χρήστες και η Google μπορεί να πλοηγηθεί μέχρι ένα επίπεδο σε μια μητρική κατηγορία.
Ερώτηση 10: Πώς μπορώ να αξιοποιήσω το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες?
Μην αποφεύγεις το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες – εκτός αν φοβάσαι τις ειλικρινής απόψεις σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Υπάρχουν δύο προφανή οφέλη SEO από το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη:
– καλύτερα ποσοστά μετατροπής και πωλήσεων
– το μοναδικό περιεχόμενο κατατάσσει υψηλότερα και παρέχει “φρεσκάδα”
Ενσωματωμένο στις σελίδες προϊόντων, το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες μπορεί να δώσει ζωντάνια στη σελίδα σου. Οι καλές κριτικές ενισχύουν τη μετατροπή πωλήσεων. Οι χρήστες γίνονται μέλη μιας χαρούμενης κοινότητας. Οι υποψήφιοι αγοραστές βλέπουν τη ζωηρή δραστηριότητα και τους πείθει να αγοράσουν πιο εύκολα.
- Φτιάξε μια “κοινότητα” ευτυχισμένων χρηστών. Δημοσίευσε τις μαρτυρίες των αγοραστών και τις κριτικές τους. Μοιράσου δημοσιεύσεις από προσωπικές σελίδες (blogs) από τους ευχαριστημένους πελάτες σου. Χρησιμοποίησε αποσπάσματα από μια θετική κριτική για να πείσεις τους επισκέπτες σου ότι μπορούν να σε εμπιστευτούν – η εμπιστοσύνη είναι βασικό στρατηγικό στοιχείο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε βοηθούν να την επιδείξεις αποτελεσματικά.
- Χρησιμοποίησε το Schema.org. Το Schema.org σου επιτρέπει να λάβεις αστέρια δίπλα από την καταχώρησή σου στα SERP’s από ξεχωριστές σελίδες προϊόντων, και αυτό επηρεάζει τις βαθμολογίες μέσω των “κλικ”.
- Ενσωμάτωσε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις σελίδες προϊόντων. Instagram, σχόλια στο Facebook, “καρφίτσες” του Pinterest και επισημάνσεις +1 της Google μπορούν να ενσωματωθούν στη σελίδα σου για να παρουσιάσουν τα κοινωνικά αποδεικτικά στοιχεία. Δημοσίευσε φωτογραφίες ευχαριστημένων πελατών να χρησιμοποιούν το προϊόν σου.
Το SEO με την σημερινή του μορφή, απαιτεί να σκεφτείς την ψυχολογία των επισκεπτών σου περισσότερο από την τεχνολογία της ιστοσελίδας σου.
Ερώτηση 11: Πώς μπορώ να βελτιώσω την κατάταξή μου μέσω της διαδικασίας σχεδιασμού της ιστοσελίδας;
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας δεν έχει να κάνει μόνο με την οπτική εμφάνιση. Χρειάζεσαι έναν ειδικό στο σχεδιασμό ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου ο οποίος να έχει εμπειρία και να μπορεί να δουλέψει ομαδικά με τον σύμβουλο για το SEO, τον αναλυτή και άλλους. Θα πρέπει να τους δώσεις χώρο και προϋπολογισμούς για να λειτουργήσουν σαν ειδικοί.
Όταν ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου και η αρχιτεκτονική των πληροφοριών δουλέψουν παράλληλα, χωρίς οι σελίδες/URL να διαλυθούν από τη δομή τους, θα ενισχύεις ολόκληρη τη σελίδα, έτσι κάθε φορά που θα δημοσιεύεις μια νέα σελίδα προϊόντος και θα εξασφαλίζεις έγκαιρη αναζήτηση από “spiders αναζήτησης”. Ο καλός σχεδιασμός και το περιεχόμενο μαζί με μια ευχάριστη εμπειρία για τον επισκέπτη θα δημιουργήσει περισσότερες πωλήσεις.
- Η αποτυχία σχεδιασμού είναι σχεδιασμένη αποτυχία. Το SEO πρέπει να αναπτυχθεί εντός της λειτουργίας της επιχείρησης νωρίς στη φάση σχεδιασμού, πριν καν ξεκινήσεις να δουλεύεις τη μακέτα σου και τη διαδικασία σχεδιασμού – όχι αφού ξεκινήσεις την κατασκευή ιστοσελίδας. Δημιουργώντας φανταστικά πρότυπα κατηγοριών και έχοντας σελίδες προϊόντων με σκοπό να τις προωθούν με εσωτερικούς συνδέσμους είναι πολύ αποτελεσματικό.
- Το SEO για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι διαφορετικό από την παραδοσιακό SEO. Το SEO ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί ένα σύμβουλο με ικανότητες σε πολλές ειδικότητες, με βαθιά κατανόηση της ανθρώπινης ψυχολογίας, της βελτιστοποίησης της τιμής μετατροπής (conversion rate), της ανάλυσης, του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ιστοσελίδων, του μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας, της πνευματικής ιδιοκτησίας, της οικονομίας, της χρηστικότητας και της εμπειρίας του χρήστη. Οι ιδανικοί συνεργάτες για το SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο επίσης έχουν βαθιά διορατικότητα και κατανόηση του εμπορίου και του πώς λειτουργεί μια επιχείρηση λιανικού εμπορίου.
- Ο σχεδιαστής μιας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου ποτέ δεν “τελειώνει”. Είναι μια συνεχής διαδικασία Α/Β δοκιμασιών για να βρεθεί η παραλλαγή με τις καλύτερες επιδόσεις. Τα σωστά “εργαλεία” είναι σημαντικά, αλλά ο καλύτερος σύμβουλος ή η κατάλληλη εταιρεία είναι πιο σημαντικά. Ένας ακριβός σύμβουλος δεν είναι ακριβός αν μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες πωλήσεις απ’ ότι ένας “φθηνός”.
Ερώτηση 12: Πώς να οργανώσω σχετικά μεταξύ τους προϊόντα στο eshop;
Παρουσιάζοντας σχετικά μεταξύ τους προϊόντα (related products) στις σελίδες προϊόντων μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις. Τα meta data σου εξασφαλίζουν πως όλα τα προβαλλόμενα αντικείμενα σχετίζονται μεταξύ τους, είναι προσωποποιημένα και διαθέσιμα. Οι σχεδιαστές και κατασκευαστές της ιστοσελίδας σου θα πρέπει επίσης να εστιάσουν στην αρχιτεκτονική των εσωτερικών συνδέσμων.
- Να είναι σχετικά. Αν οι επισκέπτες φτάνουν σε μια σελίδα προϊόντος για το τελευταίο μοντέλο iPhone της Apple, θα πρέπει επίσης να προτίνεις άλλα σχετικά προϊόντα, βάση του κόστους, της ποιότητας και του χαρακτήρα του συγκεκριμένου αγοραστή. Το τελευταίο Nexus της Google μπορεί να είναι ένα παρόμοιο προϊόν, αλλά ένας πιστός ακόλουθος της Apple δεν θα το αγοράσει ποτέ έτσι κι αλλιώς! Υπολόγισε και βελτιστοποίησε τις προτάσεις προϊόντων.
- Τοποθεσία ή τοποθέτηση. Άφησε το προϊόν που εμφανίζεται στη σελίδα να ξεχωρίζει και να λάμπει. Δώσ’ του χώρο. Μην το συγχέεις με άλλες προτάσεις. Μη σπαταλάς την καλύτερη τοποθεσία σε προϊόντα που δεν πωλούν και δεν είναι δημοφιλή.
Ερώτηση 13: Πώς μπορώ να αξιοποιήσω την εσωτερική αναζήτηση της σελίδας;
Είναι σοκαριστικό το γεγονός πως οι ειδικοί στη βελτιστοποίηση μιας σελίδας για την αναζήτηση στο Google δεν βελτιστοποιούν την δική τους εσωτερική μηχανή αναζήτησης στις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου! Αυτό συχνά συμβαίνει γιατί παραβλέπουν ή υποτιμούν το ρόλο της εσωτερικής αναζήτησης, χάνοντας πωλήσεις. Οι άνθρωποι που ψάχνουν με ορθογραφικά λάθη, συνώνυμα, με λάθη συλλαβισμού ή αποστάσεων δεν πάνε στις κατάλληλες σελίδες προϊόντων. Θα έπρεπε να πηγαίνουν όμως.
- Ενεργοποίησε την παρακολούθηση της αναζήτησης στη σελίδα σου. Χρησιμοποίησε εργαλεία τα οποία θα σου επιτρέψουν να δεις τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνει ο κόσμος μέσα στη σελίδα σου, και υπολόγισε τα έσοδα που παράγουν.
- Μέτρα τις δημοφιλείς αναζητήσεις. Μπορεί να σημαίνουν πως το προϊόν σου είναι δημοφιλές και μπορεί να γίνει επικερδές. Επίσης μπορεί να υποδείξει πως ο κόσμος δεν βρίσκει αυτό για το οποίο ήρθε στη σελίδα σου.
- Χρησιμοποίησε ένα εργαλείο όπως το Amazon για να παρακολουθείς τα “κλικαρίσματα” και να δεις πως συμπεριφέρεται ο κόσμος στην αρχική σου σελίδα, σε σημαντικές σελίδες κατηγορίας και σε σελίδες προϊόντων.
- Αναλογίσου τα αποτελέσματα αναζήτησης της σελίδας σου ως “landing pages”. Τα αποτελέσματα της αναζήτησης θα πρέπει να είναι σχετικά και να βοηθούν τους χρήστες να λύνουν τα προβλήματά τους. Βεβαιώσου ότι δεν στοιχειοθετείς τα αποτελέσματα αναζήτησης.
- Συμπεριέλαβε την αναζήτηση σελίδας στην έρευνά σου για λέξεις-κλειδιά. Ανέλυσε τι ψάχνουν οι επισκέπτες σου για να βρεις ιδέες για νέα προϊόντα, να εντοπίσεις πιθανές περιοχές βελτίωσης, να προσδιορίσεις τα δημοφιλή προϊόντα, και να ξεπεράσεις προβλήματα της αναζήτησης και της χρηστικότητας.
- Δοκίμασε την αναζήτηση της σελίδας σου και διόρθωσε τα λάθη. Πληκτρολόγησε κάποιες από τις λέξεις-κλειδιά που αποκάλυψες στην εσωτερική σου αναζήτηση και δεν τι θα βρεις ως αποτέλεσμα. Όταν φτιάξεις ότι δεν λειτουργεί, οι πωλήσεις θα εκτιναχθούν!
Ερώτηση 14: Πώς βελτιστοποιώ τις εικόνες και τα βίντεο των προϊόντων;
Η ποιότητα των εικόνων σου, των φωτογραφιών και των βίντεο θα επηρεάσει το πως νιώθουν οι επισκέπτες σχετικά με το προϊόν σου. Ποτέ μην υποτιμάς την αξία του να κάνεις τους υποψήφιους αγοραστές να νιώσουν τα πλεονεκτήματα του προϊόντος σου.
Ενδιαφέρουσες εικόνες δημοσιεύονται στο Pinterest και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάνοντας τους χρήστες να βάζουν “ετικέτες” και να σχολιάζουν στις φωτογραφίες κάνει επίσης το περιεχόμενό σου μοναδικό. Η επωνυμία της εταιρείας σου δυναμώνει όσο διαδίδεται από στόμα σε στόμα. Με βελτιστοποιημένες εικόνες, μπορείς ακόμα να προσελκύσεις μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από την αναζήτηση εικόνων της Google.
- Χρησιμοποίησε εικόνες υψηλής ευκρίνειας. Πάρε φωτογραφίες που δημιουργούν ατμόσφαιρα, που δημιουργούν προοπτικές για να νιώσεις κάτι. Αυτές θα πουλήσουν περισσότερο. Αν και ακριβές, αποτελούν μια καλή επένδυση για τα καλύτερα προϊόντα σου. Τα βίντεο μπορούν να λειτουργήσουν ακόμη καλύτερα.
- Βελτιστοποίησε τις εικόνες σου. Το όνομα φακέλου, το κείμενο alt (text), η λεζάντα, κλπ, θα πρέπει να είναι σύντομα αλλά περιγραφικά. Αυτά αποτελούν ευκαιρίες για να παρέχεις στοιχεία στις μηχανές αναζήτησης, σχετικά με το περιεχόμενο της εικόνας σου.
- Α/Β test τις φωτογραφίες. Δοκίμασε μια εικόνα σε αντίθεση με μια άλλη ώστε να δεις ποια δίνει τα καλύτερα ποσοστά μετατροπής.
Ερώτηση 15: Πώς ανεβάζω σελίδες για προϊόντα που έχουν έκπτωση;
Προσδιόρισε το canonical URL στην κεφαλίδα HTTP της σελίδας προϊόντος για ένα αντικείμενο που έχει έκπτωση. Αυτό λέει στο Google πως αποτελεί διπλότυπο ενός άλλου URL, και να κατατάξει την μοναδική εκδοχή της σελίδας, και όχι αυτή.
Ερώτηση 16: Πώς να σχεδιάσω για κινητές συσκευές;
Οι κινητές συσκευές είναι πολύ σημαντικές για να τις αγνοήσεις από την στρατηγική SEO για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Μια ανεπίσημη έρευνα που διεξήχθη από τον συνάδελφό μου Kenneth Gvein για τους πελάτες μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη Metronet και το Vaimo της Νορβηγίας, βρήκε πως οι πελάτες είχαν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο για τις κινητές συσκευές. Σχεδίασε για κινητές συσκευές ή μην σχεδιάζεις καθόλου!
Πρόσφερε εκδόσεις όλων των διευθύνσεων URL για τους σταθερούς υπολογιστές. Μερικοί χρήστες προτιμούν την βασική έκδοση του διαδικτύου ακόμα και στις κινητές συσκευές. Πρόσφερε την επιλογή της εναλλαγής μεταξύ των εκδόσεων. Μην τους γυρνάς στην αρχική σελίδα όπως κάνουν πολλές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ερώτηση 17: Πώς να διαχειριστώ την ασφάλεια;
Η πελάτες σου ανησυχούν για την ασφάλεια κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο – και για καλό λόγο. Τοποθετούν τα στοιχεία της ταυτότητάς τους και των οικονομικών τους στα χέρια σου. Πρέπει να τους διαβεβαιώσεις ότι είναι ασφαλές.
Άφησε οπτικά στοιχεία. Παρουσίασε λογότυπα και κείμενα που να πιστοποιούν πως συμμορφώνεσαι με τα πρότυπα ασφαλείας. Δείξε τους τις ασφάλειες SSL/Visa/άλλη που διαθέτεις, και τα πρότυπα κρυπτογράφησης ή πιστοποιητικά. Πες τους πως οι αγορές από την δική σου σελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι 100% ασφαλείς. Αυτό ενισχύει τις μετατροπές.
Πολλοί “ηλεκτρονικοί” έμποροι κρύβουν αυτές τις πληροφορίες στο κάτω μέρος της σελίδας, ή απλά το θεωρούν δεδομένο. Μην κάνεις το ίδιο λάθος.
Οι καλύτερες πρακτικές και ρουτίνες – Κορυφαίες συμβουλές για κάθε ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Περιοδική ανάλυση του SEO: Το SEO δεν είναι στατικό, ούτε το eshop σου είναι. Η σελίδα σου και ο πηγαίος κώδικας θα αλλάξουν. Ένας προγραμματιστής μπορεί, με τις καλύτερες προθέσεις, να φτιάξει ένα πρόβλημα αλλά να δημιουργήσει ένα άλλο. Χρησιμοποίησε μία στρατηγική SEO για να εξασφαλίσεις ότι όλα είναι συγχρονισμένα με τους οικονομικούς και στρατηγικούς σου στόχους.
- Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Webmaster της Google: αυτά τα δωρεάν εργαλεία που βοηθούν τους “άρχοντες του διαδικτύου” να βρουν και να διορθώσουν ενοχλητικά προβλήματα της SEO. Καθιέρωσε μία ρουτίνα στην οποία:
- θα ψάχνεις για λάθη του κώδικα 404, “αδύναμα” 404 και άλλα προβλήματα.
- θα βλέπεις την απόδοση της ιστοσελίδας, των προϊόντων και των σελίδων στα SERP.
- θα παρατηρείς δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά και φράσεις, δημοφιλείς σελίδες και άλλα.
Συνιστώ την ενσωμάτωση των εργαλείων Webmaster της Google, το AdWords της Google και την Ανάλυση της Google για να αποκτήσεις πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες δωρεάν.
3. Λάβε δράση: Η απλή παρακολούθηση των δεδομένων δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει να προσδιορίσεις τα αντικείμενα πάνω στα οποία μπορείς να δράσεις για να συνεχίσεις να βελτιώνεσαι. Γνώρισε τι να ψάξεις και γιατί. Εντόπισε προβλήματα σχετικά με την κατηγοριοποίηση, το διπλότυπο περιεχόμενο, τα πρακτικά λάθη από την Google και άλλα. Διόρθωσε τα προβλήματα άμεσα.
4. Επένδυσε σε εργαλεία SEO: Εργαλεία όπως το Moz, το Search Metrics, το Raven SEO Tools, το Deep Crawl και άλλα σε βοηθούν να αναγνωρίσεις τα προβλήματα και προσφέρουν προτάσεις για τη διόρθωσή τους. Εγκατέστησε διαδραστική αναφορά. Καθιέρωσε ρουτίνες για τη διεύθυνση των προβλημάτων. Κάθε εργαλείο έχει μοναδικά πλεονεκτήματα. Ως σύμβουλος συνιστώ τη χρήση ενός συνδυασμού SEO εργαλείων για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
5. Κάνε χειροκίνητες δοκιμές (δείγματα): Χρησιμοποίησε το Screaming Frog SEO Spider για να αναγνωρίσεις προβλήματα με σελίδες και περιοχές της ιστοσελίδας σου ηλεκτρονικού εμπορίου. Διάλεξε ένα τμήμα του προϊόντος σου που είναι σημαντικό για σένα και πραγματοποίησε ανάλυση ανάμεσα σε συγκεκριμένες κατηγορίες και υποκατηγορίες. Συχνά θα εντοπίζεις προβλήματα που αφορούν όλη την ιστοσελίδα σου τα οποία προκαλούνται από το CMS σου και μπορούν να διορθωθούν γρήγορα.
6. Η ανάλυση των δεδομένων είναι το νέο χρυσάφι: Όλα όσα κάνεις μπορούν να γίνουν καλύτερα, αλλά δεν έχεις τους πόρους για να τα κάνεις όλα. Χρειάζεσαι την ανάλυση για να σε βοηθήσει να θέσεις σε προτεραιότητα τις περιοχές που χρήζουν βελτίωσης. φτιάξε πίνακες που θα περιέχουν δραστικές πληροφορίες.
7. Πάρε την επανάσταση των κινητών συσκευών στα σοβαρά: Οι κινητές συσκευές αναπτύσσονται γρήγορα. Καθυστερήσεις στο σχεδιασμό της σελίδας για κινητές συσκευές μπορούν να σκοτώσουν την διαδικτυακή σου επιχείρηση. Τι εμπειρία παρέχεις στους χρήστες κινητών συσκευών και πώς μπορείς να τη βελτιώσεις?
Δεν είναι εφικτό να καλυφθούν όλα σχετικά με τη SEO για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου σε ένα άρθρο. Οι παραπάνω συμβουλές έχουν βοηθήσει πολλές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και τα έσοδά τους με μεγάλους πολλαπλασιαστές, αλλά αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Αν έχεις περισσότερες συμβουλές οι συστάσεις που νομίζεις ότι οι υπόλοιποι αναγνώστες μας θα έπρεπε να γνωρίζουν, σε παρακαλώ πρόσθεσέ τις ως σχόλιο σε αυτό το δημοσίευμα. Ανυπομονώ να ακούσω αυτά που έχεις να πεις.