SEO – Έρευνα για τις λέξεις κλειδιά
Πως να κάνετε την δική σας έρευνα
για τις λέξεις κλειδιά της ιστοσελίδας σας.
Βήμα 1: Ποιός είναι ο στόχος – αποστολή σας
Πριν από οποιαδήποτε έναρξη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας, θα πρέπει να σκεφτείτε την αποστολή σας. Θα πρέπει να σκεφτείτε ερωτήματα όπως: ποιος ο σκοπός της ιστοσελίδας σας; τι τι κάνει να ξεχωρίζει και τι προσφέρετε από την ιστοσελίδα σας.
Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να απαντήσουν αποτελεσματικά με την πρώτη. Έτσι χρειάζεται να πάρετε το χρόνο σας. Μόλις είσαστε σε θέση να απαντήσετε στις ερωτήσεις αυτές αναλυτικά τότε έχετε κάνει το πρώτο πιο σημαντικό βήμα στη στρατηγική σας για τη λέξη-κλειδί.
Οι επιχειρήσεις γεννιούνται με ιδέες, μερικές από τις οποίες είναι σπουδαίες και άλλες όχι. Αλλά όλες έχουν προκύψει από την ιδέα πως, ότι εσείς έχετε να προσφέρετε είναι ξεχωριστό και προστίθεται στην αγορά. Το όφελος αυτό, το πλεονέκτημα, η υπόσχεση είναι βέβαιο ότι θα αντικατοπτρίζεται στις λέξεις-κλειδιά που οι άνθρωποι θα αναζητούν.
Να εξετάσετε την ανταγωνιστικότητα της αγορά
Το αν ή όχι η αποστολή σας θα αποδειχθεί ότι είναι ευφυής για να πουληθεί, σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την αγορά στην οποία βρίσκεστε. Μερικές αγορές είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, με μεγάλες εταιρίες να κυριαρχούν στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι εταιρίες αυτές έχουν ένα πολύ μεγάλο προϋπολογισμό για να δαπανήσουν για το μάρκετινγκ και ειδικότερα για το search engine optimization. Ανταγωνίζοντας αυτές τις αγορές είναι δύσκολο επομένως και η κατάταξη στις αγορές είναι εξίσου δύσκολη.
Για παράδειγμα, πουλάτε κρουαζιέρες στη Χαβάη, όπου προσφέρετε εξαιρετικές εγκαταστάσεις για τα παιδιά κάνοντας την κρουαζιέρα κατάλληλο για ανύπαντρες μητέρες ή για νέους γονείς. Προσφέροντας μια εξαιρετική κρουαζιέρα στη Χαβάη για τις ανύπαντρες μητέρες θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η μοναδικότητα της υπηρεσία σου. Αναζητήστε το στοιχείο που κάνει το προϊόν σας να ξεχωρίζει από τους άλλους. Αυτό θα πρέπει να είναι η αποστολή σας, αυτό είναι ότι έχετε να προσφέρετε στο κοινό σας.
Ξεκινώντας σε μια ανταγωνιστική αγορά κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεκινήσετε από τις μικρές. Μόλις κατέχετε ένα μικρό μέρος των εν λόγω θέση και γίνει ένα μεγάλο όνομα στο κλάδο των κρουαζιέρων στην Χαβάη, θα μπορούσατε να δοκιμάσετε να πάτε ένα επίπεδο πιο πάνω και να πουλάτε κρουαζιέρες σε ένα μεγαλύτερο κι γενικότερο κοινό. Η αποστολή σας τότε θα γίνει επίσης πολύ πιο γενική.
Βήμα 2: Κάνοντας μια λίστα με λέξεις κλειδιά.
Έχοντας την αποστολή σας στο μυαλό θα πρέπει να προσπαθήσετε να μπείτε στα κεφάλια των πιθανών αγοραστών σας. Τι ψάχνουν αυτοί οι άνθρωποι; Τι είδους όροι αναζήτησης θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν ενώ ψάχνουν για την καταπληκτική σας υπηρεσία ή το προϊόν σας. Ρωτήστε τον εαυτό σας αυτές τις ερωτήσεις και γράψτε όσες απαντήσεις εσείς μπορείτε.
Εάν η αποστολή σας είναι σαφής, θα έχετε μια αρκετά σαφή εικόνα της θέσης σας και μοναδικά σημεία πώλησης (πράγματα που καθορίζουν την επιχείρησή σας πέρα από τους άλλους). Αυτοί θα είναι οι όροι που θέλετε να βρείτε.
Να εξετάσετε το ενδεχόμενο: βεβαιωθείτε ότι οι λέξεις-κλειδιά ταιριάζουν με την ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι θα πρέπει να βρείτε όρους που ταιριάζουν στην ιστοσελίδα σας. Εάν για κάποιο τρελό λόγο αφήσουμε το iWebdesign.gr λέξεις κλειδιά για παπούτσια μπαλέτου τότε οι άνθρωποι θα απογοητευτούν να βρουν την ιστοσελίδα μας. Πιθανότατα θα πάνε πίσω στο Google. Η κατάταξη σε παπούτσια μπαλέτου, στην περίπτωσή μας θα οδηγήσει σε ένα μαζικό ποσοστό εγκατάληψης. Για το υψηλό ποσοστό εγκατάληψης λέει η Google ότι οι άνθρωποι δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν βασιζόμενοι σε αυτούς τους όρους αναζήτησης. Αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε χαμηλότερη κατάταξη στα παπούτσια μπαλέτου για την ιστοσελίδα σας (και εντελώς δικαιολογημένα διότι δεν γνωρίζουμε τίποτα για το μπαλέτο και για τα παπούτσια).
Εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
Κάνοντας μια λίστα με τους πιθανούς όρους αναζήτησης παραμένει δύσκολο εγχείρημα. Και μέχρι πριν από λίγα χρόνια, να κάνεις μία έρευνα για την λέξη-κλειδί ήταν πολύ πιο εύκολο. Θα μπορούσατε απλά να ελέγξετε τη Google Analytics για να δείτε με ποιους όρους οι άνθρωποι βρίσκονται στην ιστοσελίδα σας. Δυστυχώς ούτε αυτό δεν είναι πλέον δυνατόν. Έτσι βρίσκεστε λίγο πολύ στο σκοτάδι σχετικά με τους όρους που χρησιμοποιούν στις μηχανές αναζήτησης για να καταλήξουν στην ιστοσελίδα σας. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα μερικά άλλα εργαλεία που κάνουν την έρευνα για την λέξη-κλειδί να είναι λίγο πιο εύκολη για σας.
Σχεδιασμός καμπάνιας με Google Adwords Keyword
Χρησιμοποιήστε το Google Adwords Keyword Planner για να βρουν νέες και σχετικές λέξεις-κλειδιά αλλά αγνοήστε τον όγκο δεδομένων αναζήτησης εκτός εάν διαφημίζεστε σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Η αναζήτηση στο σχεδιασμό των όγκου δεδομένων είναι πραγματικά ακριβείς μόνο για λέξεις-κλειδιά που πραγματικά ξοδεύετε χρήματα για την διαφήμιση. Σε αντίθετες περιπτώσεις οι ποσότητες αυτές δεν είναι αξιόπιστες. Αν και δεν είναι πραγματικά χρήσιμο να αποφασίσεις ποια λέξη-κλειδί χρησιμοποιείτε περισσότερο από το πιθανό κοινό σας, η Google Adwords Keyword Planner είναι ένα χρήσιμο εργαλείο δίνει ιδέες για πιθανές λέξεις κλειδιά.
Google Trends
Το Google Trends σου δίνει την δυνατότητα να συγκρίνεις την κίνηση για τα σύνολα των λέξεων κλειδιών. Μπορείτε να δείτε ακόμη και την διαφορά για πολλές γεωγραφικές περιοχές. Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε το Google Trends εάν περιμένετε ότι μερικές από τις λέξεις κλειδιά είναι εποχιακές, για παράδειγμα λόγω των κανονισμών, εποχιακές διακοπές κλπ.
Τα εργαλεία αυτά θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια εκτενή λίστα λέξεων-κλειδιών. Προσπαθήστε επίσης να βρείτε συνδυασμούς των λέξεων-κλειδιών. Και να προσθέσετε κάποιο είδος προτεραιότητας. Να κατατάξετε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι ιδιαίτερες σημαντικές και ποιες είναι λιγότερο σημαντικές.
Βήμα 3: Landing Pages
Το τρίτο βήμα προς την κατεύθυνση μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής λέξης-κλειδιών είναι να δημιουργήσει μια καλή landing page για τις λέξεις κλειδιά που εσείς θέλετε να βρείτε. Σας συμβουλεύουμε να το κάνετε με ένα καλά δομημένο τρόπο. Ξεκινήστε τοποθετώντας τη λίστα των λέξεων-κλειδιών που έχετε κάνει σε ένα πίνακα. Ένας πίνακας (για παράδειγμα χρησιμοποιείστε ένα Excel ή Google Docs / Sheets) που σας οδηγεί να δημιουργήσετε μια δομή και να φτιάξετε μια σελίδα landing για όλους τους όρους αναζήτησης που σκεφτήκατε. Βάλτε τους όρους αναζήτησης στην πρώτη στήλη και προσθέστε στήλες στις οποίες βάζετε τα διαφορετικά επίπεδα της δομής της ιστοσελίδα σας.
Όσο πιο συγκεκριμένοι είναι οι όροι αναζήτησης τόσο πιο εύκολο είναι να εισάγετε τους όρους στην δομή της ιστοσελίδα σας. Δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε όλες αυτές τις σελίδες αμέσως. Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει μακροπρόθεσμα.