Σχεδιασμός Λογότυπου – Δημιουργία
Σχεδιάζοντας ένα λογότυπο από το μηδέν μπορεί να φαίνεται ένα δύσκολο έργο. Αυτό το άρθρο περιγράφει τη διαδικασία δημιουργίας ενός αξέχαστου, μοναδικού και ξεχωριστού λογότυπου που θα ξεπεράσει τις προσδοκίες σας.
Εσείς χρειάζεται να σκεφτείτε πριν καν αρχίσετε τη σύνταξη ιδεών για το πως να ενσωματώσετε την έρευνα αγοράς στη διαδικασία σχεδιασμού σας και να να βελτιώσετε το τελικό λογότυπο του σχεδιασμού σας, ενώ εγώ θα σας μεταφέρω μέσα από την όλη διαδικασία από το Α έως το Ω.
Χρησιμοποιώντας αυτή την πρακτική λίστα ελέγχου για το σχεδιασμό λογότυπου
, θα αισθάνεστε πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσετε branding projects και θα παράγετε αποτελέσματα που ταιριάζουν στο εκάστοτε project.
Πριν πιάσετε το μολύβι
Θυμηθείτε: ένα λογότυπο δεν είναι απλά ένα γραφικό σχέδιο.
Ένα λογότυπο συγκεντρώνει μαζί το ήθος, την κληρονομιά, τη φιλοδοξία και τις αξίες ενός οργανισμού και δίνει την οπτική του έκφραση.
Εσείς θέλετε ο σχεδιασμός του λογότυπου να αντικατροπτίζει την εταιρία πιστά. Λάβετε υπόψη ότι οι τελευταίες τάσεις στο σχεδιασμό λογότυπου μπορεί να μην είναι κατάλληλες εαν ο σχεδιασμός δεν προσθέτει τίποτα σημαντικό για το πως η εταιρία γίνεται αντιληπτή από τον καταναλωτή.
Γνωρίστε τον πελάτη σας
Μάθετε τα πάντα για την εταιρία πριν ξεκινήσετε το σχεδιασμό.
Ένα ερωτηματολόγιο μπορεί να είναι χρήσιμο μέρος για να ξεκινήσετε, θέστε ερωτήσεις σχετικά με τις εντυπώσεις των διαχειριστών και των εργαζομένων της εταιρίας και προσπαθήστε να εξάγετε την ουσία του για το πως είναι να δουλεύεις για την εταιρία και να αγοράζεις από την εταιρία. Θα διαπιστώσετε ότι ο πελάτης είναι πιο πιθανόν να σας δει τόσο αξιόπιστο όσο ένα αποτέλεσμα και είναι πολύ πιο πιθανό να λάβει υπόψην τις ιδέες σας.
Μόλις έχετε συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια, μπορείτε να προσθέσετε ένα συντομο σχεδιασμό για το έργο του λογότυπου, το οποίο μπορείτε να το έχετε πρόχειρα όταν εσείς θα έχετε καταιγισμό ιδεών.
Κάντε την έρευνά σας
Κοιτάξτε τα λογοτυπά των εταιριών σε παρόμοιες βιομηχανίες και ανταγωνιστές του πελάτη σας οι οποίοι μοιράζονται κάποια κοινά χαρακτηριστικά*. Είναι καλό να πάρετε μια ευρεία επισκόπηση της βιομηχανίας, για να βοηθήσετε το κανάλι δημιουργικότητά σας κάτω από το σωστό δρόμο.
* Μία συμβουλή-αποφύγετε να αλλάξετε στοιχεία άλλων λογότυπων μόνο και μόνο για να κάνετε κάτι το οποίο είναι λίγο διαφορετικό και είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει ποτέ να αντιγράψετε το λογότυπο κάποιου άλλου. Η έρευνα σας θα πρέπει να ενημερώνει την δημιουργική σας διαδικασία αλλά αντιμετωπίστε το ως υπόβαθρο της έρευνα,όχι άμεση έμπνευση για τα δικά σας σχέδια.
Ξεκινήστε το Brainstorming
Οπλιστείτε με ένα μολύβι και ένα μπλοκ ζωγραφικής.
Δεν είναι η ώρα να κοιτάτε μια κενή οθόνη του υπολογιστή, η δημιουργικότητα σας θα είναι πιο ρευστή με παλιομοδήτικες μεθόδους.
Πάρτε μερικά μεγάλα φύλλα χαρτιού και αναζητήστε ένα ήρεμο και ήσυχο σημείο όπου δεν θα σας ενοχλούν. Δώστε στον εαυτό σας μια με δύο ώρες για να αφήσετε τις ιδέες σας να ρέεουν. Όταν ξεκινήσετε να αισθάνεστε κουρασμένοι ή εκνευρισμένοι με μια συγκεκριμένη ιδέα, κάντε ένα βήμα μακριά από το χαρτί και πηγαίνετε έξω για διάλειμμα. Θα επανέρθετε πίσω πιο ανανεωμένοι και με την δημιουργικότητά σας να ρέει πάλι.
Εξερευνηστε πάρα πολλές-πολλές ιδέες
Αφιέρώστε ένα καναινούργιο φύλλο χαρτιού για να εξερευνήσετε μια σχεδιαστική φιλοσοφία. Γεμίστε κάθε φύλλο με τους τόνους ακατέργαστων σκίτσων και γραπτές λέξεις που θα σας βοηθήσουν αργότερα.
Όταν έχετε γεμίσει τη σελίδα, κινηθείτε έξω από το δρόμο και αρχίστε με μια εντελώς νέα αντίληψη σε ένα καινούργιο φύλλο. Ακόμα και έαν σας αρέσει πολύ η πρώτη ιδέα που σας ήρθε πιέστε το εαυτό σας να το εξετάσετε σύντομα από μια εντελώς διαφορετική οπτική γωνία. Ο στόχος για την αντίθετη ιδέα σε σχέση με την πρώτη- για παράδειγμα εάν η πρώτη σας ιδέα ήταν πιο ενδεικτική, αντί αυτού συντάξτε κάποιες ιδέες για ένα τυπογραφικό λογότυπο.
Στόχος για τον συμβολισμό και την διακριτικότητα
Κάθε μεγάλο λογότυπο θα έχει και τις δύο αυτές ιδιότητες. Εάν συντάσσεται ιδέες για ένα επεξηγηματικό ή αφηρημένο ύφος λογότυπο, σκεφτείτε για το πως αυτό το λογότυπο μπορεί να συμπεριφέρεται σαν ένα είδος εικονογράμματος. Μπορείτε να συνδέσετε ένα οπτικό σύμβολο για τις υπηρεσίες που προσφέρονται απο την εταιρία.
Πάρτε έμπνευση από μερικά από τα καλύτερα συμβολικά λογότυπα όπως το Tour de France design ή το the tech-inspired cleverness of the Sony VAIO logo.
Μπορείτε επίσης να θέλετε να βεβαιωθείτε ότι τα σχέδια για το λογότυπο σας να είναι διακριτικά δηλαδή να είναι τόσο αξέχαστα και μοναδικά.
Τα επιτυχή λογότυπα πρέπει να είναι άμεσα και αναγνωρίσιμα. Εάν κάποιος σας λέει να σκεφτείτε το McDonald’s, μπορείτε αμέσως να φανταστείτε το λογότυπό στο μυαλό σας.
Αυτό το ευχάριστο κίτρινο <<Μ>> υποβάλλεται στους εγκεφάλους των εκατομμύρίων καταναλωτών. Είναι εξαιρετικά αξέχαστο και δεν φαίνεται αρκετά εκεί-έξω όπως κάθε άλλο λογότυπο το οποίο είναι εντελώς διακριτικό.
Για περισσότερη έμπνευση συμβολικού λογότυπου, ρίξτε μια ματιά σε μερικά παράξενα και υπέροχα λογότυπα που έχουν αποδειχθεί να είναι επιτυχημένα παραδείγματα επωνυμίας: Το McDonald ‘s είναι επιτυχές για ένα άλλο λόγο επειδή είναι απίστευτα απλό.
Το απλό είναι το καλύτερο
Πολύπλοκες απεικονίσεις απλά δεν λειτουργούν για λογότυπα. Όταν κλιμακωθεί σε μικρό μέγεθος γίνονται ασαφή και στερούνται τη συμβολική γροθιά μιας απλής εικόνας ή λογότυπου βασισμένο σε γραμματοσειρά.
Όταν συντάσσεται ιδέες για το λογότυπο στόχος είναι να κτρατήσετε τα σχέδια minimal, απλά και χωρίς προβλήματα. Να θυμάστε ότι φοβερά λογότυπα συνδέονται περισσότερο με τις μεγάλες ιδέες από μεγάλους καλλιτέχνες.
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι είστε στο σχεδιασμό λογότυπου
για μια εταιρία καφέ. Αντί να συντάσσεται ένα πολύπλοκο σκίτσο με ένα φλιτζάνι καφέ, δοκιμάστε να εστιάσετε στα απλούστερα στοιχεία που συνθέτουν αυτό το φλυτζάνι καφέ. Τι λες για την δίνη της κρέμας στο φλυτζάνι ή το καμπυλοτό κορμό της λαβής. Αυτά είναι απλά στοιχεία που θα μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν και με το όνομα της εταιρίας και να βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του επιθυμητού εικονογράμματος στυλ.
Σημειώστε ότι τα σύμβολα δεν είναι πάντα κατάλληλα
Για τις μεγάλες εταιρίες που έχουν ένα ευρύ κοινό καταναλωτών και μια εθνική ή διεθνή κυκλοφορία, συμβολικά ή αφηρημένα λογότυπα μπορούν να λειτουργήσουν πολύ καλά. Αλλά συχνά πρέπει να υποστηρίζεται με διαφημιστικές καμπάνιες και έκθεση στο μάρκετινγκ.
Με τα τυπογραφικά λογότυπα ενδέχεται να μην ανακαλύπτουμε τον τροχό αλλά μπορούν να είναι το εισιτήριο για τις τοπικές εταιρίες ή ατομικές επιχειρήσεις, στην αγορά.
Σχεδιάζοντας για ένα δικηγορικό γραφείο για παράδειγμα; Ρύθμιση για το όνομα της επιχείρησης σε μια σοβαρή γραμματοσειρά serif θα το επικοινωνήσει με μια αίσθηση αξιοπιστίας, χωρίς την ανάγκη για μια εικόνα υποστήριξης. Ρύθμιση του ονόματος από ένα bakery in a jaunty script θα δώσει στους καταναλωτές την άμεση εντύπωση ενός φιλικού community-facing τοπική μάρκα.