Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου
Βελτιώστε τις ιδέες σας
Αφού έχετε κάνει brainstorming, έχετε βάλει στην άκρη τα σκίτσα και έχετε πάρει μια ανάσα. Εάν έχετε την οικονομική άνεση και το χρόνο, τότε την επόμενη μέρα μπορείτε να επανέλθετε στα σκίτσα σας. Θα είστε σε θέση να δείτε το έργο σας με καθαρότερο μυαλό (μετά από ένα διάλειμμα), είναι συχνά προφανές τι λειτουργεί και τι όχι.
Διαλέξτε το καλύτερο σκίτσο από κάθε φύλλο με τις ιδέες και βελτιώστε το περισσότερο. Δημιουργήστε περισσότερα σκίτσα με το χέρι πριν σκανάρετε τα σχέδια στο υπολογιστή σας. Σε αυτό το αρχικό στάδιο χρησιμοποιήστε το λογισμικό που αισθάνεστε πιο άνετα με τη χρήση του έτσι ώστε να δημιουργήσετε εκλεπτυσμένες εκδοχές στα σκίτσα σας, αυτό μπορεί να είναι το Adobe Illustrator, Photoshop ή CorelDRAW, μεταξύ άλλων. Μπορείτε να μετατρέψετε σε Vector το τελικό λογότυπο σε μεταγενέστερο στάδιο.
Σε αυτό το στάδιο δεν θέλετε να ξοδεύετε πολύ χρόνο στο να τελειοποιείτε το λογότυπό στα σχέδια σας, εξ’ άλλου o πελάτης θα επιλέξει μόνο μερικά για να προχωρήσει. Κατά την Διαδικασία σχεδιασμού λογότυπου
, βεβαιωθείτε ότι τα σχέδια σας λειτουργούν το ίδιο καλά σε μαύρο και άσπρο (σκιαγραφημένο), κλίμακα του γκρι και έγχρωμο. Εάν τα σχέδια σας λειτουργούν εξίσου καλά και στους τρεις χρωματικούς τρόπους τότε έχετε σχέδιο που πρόκειται να είναι εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο να εργαστεί.
Παρουσιάστε τις ιδέες σας σε ένα καθαρό και τακτοποιημένο έγγραφο πρότασης, στην Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου.
Στόχος σας είναι να βελτιώσετε οκτώ με πέντε ιδέες που έχουν διαφορές μεταξύ τους. Μην αναμασάτε απλά την ίδια ιδέα σε πέντε ξεχωριστές προτάσεις, εάν ο πελάτης δεν του αρέσει το λογότυπο τότε τα υπόλοιπα πέντε θα είναι σπατάλη. Αλλά επίσης μην μπείτε στον πειρασμό να περιλαμβάνετε σχέδια δεύτερης κατηγορίας ή σχέδια που προσωπικά δεν σας αρέσουν, διότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ο πελάτης να επιλέξει αυτό το λογότυπο.
Δημιουργήστε ένα έγγραφο με την πρόταση σε PDF και να δώσετε μια ολόκληρη σελίδα για το κάθε σχέδιο. Μην μπείτε στο πειρασμό να σχεδιάσετε πολλά σχέδια μαζί στην ίδια σελίδα, θα είναι πολύ ενοχλητικό για τον αναγνώστη.
Εάν θέλετε να υποστηρίξετε διακριτικά ένα από τα αγαπημένο σας σχέδιο τότε τοποθετήστε το στο μπροστινό μέρος της πρότασης. Η εικόνα θα κολλήσει στο μυαλό του πελάτη καθώς θα διαβάζει την πρόταση από τον υπολογιστή. Εάν έχετε δύο αγαπημένα σχέδια τότε τοποθετήστε το άλλο λογότυπο που προτιμάτε στο τέλος της πρότασης, εικόνες που βλέπονται στο τέλος της πρότασης αφήνουν μια τελική εντύπωση στον αναγνώστη.
Κανονίστε μια συνάντηση με τον πελάτη έτσι ώστε να μπορείτε να συζητήσετε, πρόσωπο με πρόσωπο, τις ιδέες πίσω από κάθε σχεδιασμό. Αυτό σας δίνει επίσης τη γνώση από πρώτο χέρι γνώση για το πως ο πελάτης αντιδρά σε κάθε σχέδιο, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο εάν θα πρέπει να υπερασπίσετε ένα συγκεκριμένο σχέδιο ή να προτείνετε βελτιώσεις σε ένα σχέδιο που σας αρέσει αλλά αυτοί είναι λιγότερο πρόθυμοι.
Πάρτε ακριβές feedback και χρησιμοποιήστε το, στη Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου
Να είστε προετοιμασμένοι για απογοήτευση… αλλά κάντε εποικοδομητική κριτική.
Ο πελάτης σας πληρώνει για να παράγει ένα καλό σχεδιασμό λογότυπου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακούσετε όλες τις συμβουλές. Εάν δεν τους αρέσει ένα σχέδιο για το οποίο πιεστήκατε να το σχεδιάσετε, μην αισθάνεστε άσχημα. Αυτό είναι ένα απαραίτητο μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού και μπορεί πράγματι να σας οδηγήσει να επικεντρωθείτε σε ένα σχέδιο που αποδεικνύεται ότι είναι καλύτερη αντανάκλαση της ταυτότητας της εταιρίας τους.
Από την άλλη πλευρά, εάν αισθάνεστε έντονα ότι ένα συγκεκριμένο σχέδιο είναι ιδανικό για την εταιρία και ο πελάτης δεν το βλέπει με καθαρό μάτι, να είστε έτοιμοι με αυτοπεποίθηση και με ευγένεια να πολεμήσετε για την γνώμη σας.
Εξ’ άλλου εσείς είστε ο σχεδιαστής και ο πελάτης δεν έχει μάτι σχεδιαστή, μπορεί να χρειαστεί λίγο της καθοδήγηση σας. Εξηγήστε τη σκέψη σας πίσω από το σχεδιασμό και δικαιολογήστε. Εξηγήστε πως το λογότυπο θα παρουσιαστεί, από την εταιρία, σε ένα νέο φως και θα φτάσει σε μια ευρύτερη αγορά καταναλωτών.
Υπάρχουν δευτερεύοντα στοιχεία για το σχεδιασμό που είναι απωθητικά για τον πελάτη; Μια μικρή αλλαγή στο χρώμα ή στο τύπο του στυλ θα τους κάνει να αλλάξει γνώμη; Δεν σταματάνε να μιλάνε και αισθάνονται περίεργα αν δεν τους αρέσει ένα σχέδιο από την αρχή, αντί αυτού προσφέρετε εποικοδομητικές λύσεις για την αρνητική αυτή κριτική.
Τον τελικό σχεδιασμό του λογότυπου θα οφείλει τελικά από τις συζητήσεις όπως αυτή και θα είναι μια ακριβής αντανάκλαση και των δύο τις δεξιότητες σχεδιασμού και και την ενστικτώδη γνώση του πελάτη της δικής του επιχείρησης.
Πάρτε τη γνώμη πολλών
Δεν είναι μόνο ο διευθύνων σύμβουλος, οι διευθυντές ή οι υπάλληλοι της εταιρίας που πρέπει να έχουν μια άποψη για την Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου. Ο σχεδιασμός του λογότυπου θα κριθεί η επιτυχία ή αποτυχία. Έτσι βασικό μέρος της διαδικασίας βελτίωσής σας είναι να κάνετε έρευνα αγοράς.
Συνεργαστείτε με τον πελάτη σας για να περιορίσετε τα σχέδια σας σε λίγες επιλογές, ίσως μόνο τρεις, σε μια σειρά από ελαφρώς διαφορετικά χρώματα και γραμματοσειρές (αν χρησιμοποιείτε) και παρουσιάστε τα σε ένα δείγμα δυνητικών καταναλωτών. Εάν η εταιρία έχει μια ειδική ομάδα έρευνας της αγοράς, χρησιμοποιήστε την.
Προσπαθήστε να μετρήσετε τη συναισθηματική αντίδραση των δειγμάτων δοκιμής στα λογότυπα σας, πως αισθάνονται για κάθε σχέδιο. Μήπως αυτό φαίνεται συναρπαστικό ή θαμπό; Έχει εμπνεύσει εμπιστοσύνη ή υποψία; Μήπως το λογότυπο κάνει την εταιρία να φαίνεται πολυτελή ή φιλικό σε χαμηλό προϋπολογισμό; Είναι αμέσως σαφές ποια βιομηχανική εταιρία είναι και τι υπηρεσίες είναι πιθανό να παρέχουν; Αν ρυθμίσετε κάποια σχεδιαστικά στοιχεία όπως το χρώμα ή τη γραμματοσειρά είναι η απάντηση από το δείγμα ριζικά διαφορετικό;
Αποφύγετε την οικογένεια και τους φίλους
Όχι φυσικά στη καθημερινή ζωή σας, αλλά για την Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου. Άτομα που έχουν συναισθηματική επένδυση σε σας είναι λιγότερο πιθανό να είναι απόλυτα ειλικρινής στην κριτική τους για να μην σας πληγώσουν. Η μαμά σας μπορεί να είναι γεμάτη με υπερηφάνεια που θα πει ότι ακόμη και το λογότυπο του Yahoo είναι καταπληκτικό ( όταν είναι σαφές ότι δεν είναι). Μπορεί να είναι δελεαστικό να μοιραστείτε την δουλειά σας ,ε τους ανθρώπους που αγαπάτε αλλά προσπαθήστε για τώρα να το κρατήσετε ανάμεσα σε σας και τον πελάτη σας
Να λάβετε τεκμηριωμένη απόφαση
Με βάση τόσο την ανατροφοδότηση των πελατών όσο και την ανατροφοδότηση του δείγματος αγοράς θα πρέπει τώρα να είστε σε θέση να αποφασίσετε ποιο σχεδιασμό λογότυπου
θα πρέπει να επεξεργαστείτε περεταίρω και να εξελιχθεί σε τελικό λογότυπο.
Ναι, είστε ο σχεδιαστής αλλά ο πελάτης είναι που θα έχει τελικά τον τελευταίο λόγο (αυτοί είναι που πληρώνουν). Η έρευνα αγορά θα πρέπει να στηρίξει την σωστή απόφαση και να βοηθήσει να περιοριστείτε σε ένα σχεδιασμό λογότυπου.
Τελειοποιήστε το σχεδιασμό σας
Επιλέξτε vector
Το λογότυπό σας πρέπει να είναι επεκτάσιμο και στοιχεία όπως το χρώμα πρέπει να είναι εύκολο επεξεργάσιμο από το πελάτη ή την ομάδα μάρκετινγκ. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το τελικό λογότυπο του σχεδιασμού σας είναι σε μορφή format (EPS ή AI) και θα πρέπει να να χρησιμοποιήσετε το λογισμικό format σχεδίασης όπως το Adobe Illustrator ή CorelDRAW για να επιτευχθεί αυτό.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αρχικό σχέδιο σας ως πρότυπο για τη δημιουργία του τελικού λογότυπου. Τοποθετήστε το πρωτότυπο σχεδιασμό σε ένα κλειδωμένο επίπεδο στο πρόγραμμα και να οικοδομήσουμε το διάνυσμα πάνω από αυτό χρησιμοποιώντας την εικόνα ως βοήθημα ανίχνευσης. Αν και δεν είναι ιδανικό, αν δεν έχετε εμμπιστοσύνη στο λογισμικό υπάρχουν ‘συντομεύσεις’ (Δοκιμάστε το Image Trace window (Window > Image Trace) στο Adobe Illustrator). Το αποτέλεσμα μπορεί να μην φαίνεται τόσο ρευστό και φυσικό αλλά δεν είναι καθόλου κακό.
Από την άλλη πλευρά ένα νέο λογότυπο θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία για να δώσει όλη την ταυτότητα της μάρκας της εταιρίας ένα makeover. Ένας πελάτης με ένα σφιχτό προυπολογισμό θα μπορούσε να κοιτάξει να το αποφύγει αλλά άλλοι μπορεί να είναι ανοιχτοί σε αυτή την ιδέα.
Είτε έτσι είτε αλλιώς το λογότυπό σας είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς της εταιρίας, έτσι θα πρέπει είτε να προσαρμοστούν σε ένα υπάρχον εμπορικό σήμα ή να προτείνετε στη δημιουργία ενός νέου, χρησιμοποιώντας το σχεδιασμό του λογότυπου σας ως σημείο εκκίνησης.
Polish, Polish, Polish
Το περίδρομο είναι πάντα στις λεπτομέρειες και με το σχεδιασμό του λογότυπου είναι σίγουρα μια τέτοια περίπτωση. Η τελειοποίηση δεν έρχεται εύκολα αλλά συνεχίζετε να βελτιώνετε το σχέδιο σας μέχρι να να είναι το καλύτερο, πρόκειται να να είναι ο μόνος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι το λογότυπο σας θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.
Κοιτάξτε να κάνετε ανεπαίσθητα tweaks στο λογότυπο και να δημιουργήσετε πολλαπλές εκδοχές του ίδιου του σχεδίου. Μικρές αλλαγές στο χρώμα, γραμματοσειρά ακόμη και στην πύκνωση μπορεί να μετατρέψει το σχέδιο σας προς το καλύτερο και να το καταστήσει απολύτως τέλειο.
Αναπτύξτε το σχέδιο σας
Αν θέλετε το λογότυπο σας να χρησιμοποιηθεί επιτυχώς από τον πελάτη θα πρέπει να του παρέχετε πολλαπλές εκδοχές του ίδιου του σχεδίου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορους σκοπούς.
Αναπτύξτε το οριστικοποιημένο σχεδιασμό του λογότυπου σας σε οριζόντια μορφή το οποίο θα λειτουργήσει για επιστολόχαρτα και σε web banners… επιπλέον σε ένα κάθετο ή τετράγωνο σχήμα για επαγγελματικές κάρτες και στοιχεία promo και τέλος δείτε εάν μπορείτε να μετατρέψετε το λογότυπό σας σε ένα πολύ απλό εικονίδιο η οποία θα είναι τέλειο για τα favicons και τα κοινωνικά δίκτυα.
Όσο μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα που δίνετε στο σχεδιασμό του λογότυπου σας τόσο πιο πιθανόν είναι να καταστεί απαραίτητο για την εταιρία. Θα είναι λιγότερο πιθανό να αναζητήσετε ένα rebrand μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα…. το οποίο μα οδηγεί στο κολλώδη θέμα της rebranding αλλά δεν χρειάζεται να είναι μια απογοητευτική προοπτική.
Λίστα ελέγχου για την ς
Σχεδιάζοντας ένα λογότυπο μπορεί να φαίνεται σαν ένα δύσκολο έργο αλλά μην πανικοβάλλεστε!! Ακολουθήστε την ασφαλή λίστα ελέγχου κάθε φορά που θα αντιμετωπίσετε ένα νέο σχεδιασμό λογότυπου και θα δείτε ότι τα σχέδια σας θα έρχονται στη ζωή. Σημαντική λίστα για την Διαδικασία Σχεδιασμού λογότυπου.
- Γνωρίστε τον πελάτη σας και έρευνα στην βιομηχανία και τους ανταγωνιστές τους πριν από την σύνταξη ιδεών.
- Καταιγισμός ιδεών με μολύβι και χαρτί και αναπτύξτε μια μοναδική ιδέα ανά φύλλο.
- Στόχος για το συμβολισμό, διακριτικό χαρακτήρα και απλότητα στα προκαταρκτικά σχέδιά σας.
- Αποφύγετε αφηρημένα λογότυπα για τις τοπικές ή μικρής κλίμακας επιχειρήσεις.
- Βελτιώστε τις ιδέες σας στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το λογισμικό που αισθάνεστε άνετα.
- Υποβάλλετε έγγραφο πρότασης με τις αρχικές ιδέες σας για τον πελάτη για το feedback.
- Vectorize το τελικό σχέδιό σας ώστε να είναι επεκτάσιμο.
- Ενσωματώστε την υπάρχουσα ταυτότητα της μάρκας της εταιρίας στο τελικό σχέδιο εάν υπάρχει ένα.
- Γυαλίστε το λογότυπο κάνοντας μικρές τροποποιήσεις μέχρις να είναι ευχαριστημένοι με τη τελική ματιά.
- Αναπτύξτε το σχέδιο σας σε ένα σύνολο με ευέλικτα λογότυπα, πολλαπλών χρήσεων τα εικονίδια και να τα παραδώσετε στον πελάτη.
- Μην φοβάστε το rebrand εάν if the logo dates ή δεν είναι πλήρες οι αρχικές προσδοκίες.